Villkor

VILLKOR

Betalningssätt :

Swish 070-175 37 44

Faktura


Faktura skickas i PDF-format till e-postadress (ej via brev, till myndighet via e-faktura)

Betalningsvillkor 30 dagar från fakturadatum, fakturaavgift 20kr/faktura, påminnelseavgift 60k och dröjsmålsränta 8% debiteras efter förfallodagen. För företag tillämpas förseningsavgift 450kr.


Leverans:

Leverans sker via post/paket eller hämtas av kund efter överenskommelse. Normal leveranstid är 3-5 arbetsdagar.


Moms:

Priser visas exklusive moms om inget annat anges.


Ångerrätt, Öppet köp och byte:

Vi tillämpar 14 dagars öppet köp och bytesrätt enligt distans- och hemförsäljningslagen. Det innebär att om du ångrar en beställning du gjort hos oss har du rätt att skicka tillbaka den för att byta till en annan produkt eller få pengarna tillbaka. En förutsättning för att du skall få byta är att produkten är obruten och oskadad.


För att utnyttja din ångerrätt kontaktar du oss inom 14 dagar från att du mottagit din vara för att erhålla korrekta returuppgifter. Du når oss via kontaktformuläret på vår webbplats.


Vi ber dig uppge följande information:

Personnummer, ordernummer och titel på de produkter du vill returnera.

För att vi ska godkänna returen måste varan vara i väsentligt oförändrat skick. Varan bör förpackas väl, lämpligast i sin originalförpackning med tillhörande inneremballage och tillsammans med eventuella tillbehör. Transportskador på grund av bristfällig emballering debiteras dig som kund.


Returporto bekostar du själv. Retur får inte ske som postförskott eller efterkrav. Spara ditt inlämningskvitto - tänk på att du ansvarar för returförsändelsen! Strauss Ljud tar inget ansvar för transportskador till följd av dålig emballering vid retur.


Reklamationer:

Skulle du få en defekt eller fellevererad vara rekommenderar vi dig att kontakta oss direkt för returuppgifter via kontaktformuläret på vår webbplats. Om du som kund varit förhindrad att undersöka varan direkt vid leverans skall du ändå höra av dig inom skälig tid.


För att kunna hantera ditt ärende ber vi dig uppge följande uppgifter:

Person/organisationsnummer, ordernummer och vilken/vilka varor du vill returnera.

Bifoga också en utförlig felbeskrivning.


Vi tar emot felanmälan och återkommer omgående med returanvisningar.


Skicka varan i det skick den mottogs, åtföljd av en skade- eller felanmälan, så ersätter vi den med en felfri och korrekt vara. Vid försäljning till privatperson gäller enligt konsumentlagen, att Strauss Ljud vid köp skall avhjälpa felet eller företa omleverans om det kan ske utan oskälig kostnad eller olägenhet för Strauss Ljud. Strauss Ljud har alltid rätt att på egen bekostnad avhjälpa felet, t.ex. genom reparation, eller byta mot en felfri vara.


Reklamationsätten för en vara upphör efter 3 år. Det är endast ursprungskunden som kan reklamera en produkt till Strauss Ljud.

© Strauss Ljud  - All Rights Reserved